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Internationale wissenschaftliche Beiträge in Fachzeitschriften, begutachtet

Gilge, P.; Hohenstein, S.; Seume, J. R. (2017): Experimental Investigation of the Aerodynamic Effect of Local Surface Roughness on a Turbine Blade, International Journal of Gas Turbine, Propulsion and Power System

Gilge P.; Mulleners, K.  (2016): Resulting Aerodynamic Losses of Combinations of Localized Roughness Patches on Turbine Blades, AIAA Journal 54 (8), S. 2552–2555
DOI: 10.2514/1.J054602

Mulleners, K.; Gilge, P.; Hohenstein, S. (2014): Impact of Surface Roughness on the Turbulent Wake Flow of a Turbine Blade, Journal of Aerodynamics 2014, S. 1–9
DOI: 10.1155/2014/458757

Internationale Konferenzbeiträge, begutachtet

Hartung, K.; Gilge, P.; Herbst, F. (2018): Towards Immersed Boundary Methods for Complex Roughness Structures in Scale-Resolving Simulations, 32nd European Conference on Modelling and Simulation (ECMS 2018), 22-25 May 2018, Wilhelmshaven, Germany
ISBN: 78-0-9932440-6-3

Denkena, B.; Böß, V.; Nespor, D.; Gilge, P.; Hohenstein, S.; Seume, J. (2015): Prediction of the 3D Surface Topography after Ball End Milling and its Influence on Aerodynamics, Procedia CIRP 31, S. 221–227
DOI: 10.1016/j.procir.2015.03.049

Hohenstein, S.; Gilge, P.; Seume, J. R. (2015): Experimental Investigation of the Aerodynamic Effect of Local Surface Roughness on a Turbine Blade, In: Gas Turbine Society of Japan (Hg.): Proceedings of the International Gas, S. 371–380.

Hohenstein, S.; Aschenbruck, J.; Seume, J. R.  (2013): Aerodynamic Effects of Non-Uniform Surface Roughness on a Turbine Blade, Proceedings of ASME Turbo Expo. ASME. San Antonio, 01.01.2013

Hohenstein, S.; Seume, J. R.  (2013): Numerical Investigation on the Influence of Anisotropic Surface Roughness on the Skin Friction, Proceedings of 10th European Conference on Turbomachinery (ETC), 15-19 April 2013. Lappeenranta University of Technlogy. Lappeenranta, Finnland, 01.01.2013

Internationale Konferenzbeiträge, nicht begutachtet

Gilge, P.; Seume, J.; Mulleners, K. (2018): Analysis of local roughness combinations on the aerodynamic properties of a compressor blade, 2018 AIAA Aerospace Sciences Meeting, AIAA SciTech Forum, 8-12 January 2018, Kissimmee, Florida, USA, AIAA2018-0345

Kurth, S.; Hamann, C.; Seume, J.; Mulleners, K. (2018): Experimental Investigation of the Influence of Anisotropic Surface Structures on the Boundary Layer Flow, Institute of Aeronautics and Astronautics (Hg.): 2018 AIAA SciTech Forum Aerospace Sciences Meeting, Kissimmee, Florida, USA

Gilge, P.; Mulleners, K. (2015): On the resulting aerodynamic loss of combinations of localized surface roughness patches on a turbine blade, In: American Institute of Aeronautics and Astronautics (Hg.): 33rd AIAA Applied Aerodynamics Conference Dallas

Hamann, C.; Kurth, S.; Mulleners, K. (2015): Towards Quantifying Effects of Refractive Index Mismatch on PIV Results, Proceedings of 11th International Symposium on Particle Image Velocimetry - PIV15, 14-16 September 2015, Santa Barbara, USA

Adamczuk, R.; Aschenbruck, J.; Bartelt, M.; Herbst, F.; Seume, J. R.  (2011): Inverse Methods in Turbomachinery Applications, Aachen Conference on Computational Engineering Science (ACCES). Aachen, 01.01.2011

Nationale wissenschaftliche Beiträge in Fachzeitschriften, nicht begutachtet

Hohenstein, S.; Aschenbruck, J.; Seume, J. R. (2013): Einfluss betriebs- und regenerationsbedingter Varianzen von Turbinenschaufeln, International Journal for Electricity and Heat Generation VGB PowerTech 2013 (11), S. 51–58

Nationale Konferenzbeiträge, nicht begutachtet

Kellersmann, A.; Gilge, P.; Seume, J.; Friedrichs, J. (2015): Performance impact of high pressure compressor blisk roughness., DLRK 2015. DGLR. Rostock, 01.01.2015.

Hohenstein, S.; Gilge, P.; Raulf, C.; Seume, J. R. (2013): Einfluss lokaler Rauheiten auf die aerodynamischen Verluste von Turbinenschaufeln, Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2013, 10-12 September. Stuttgart

Dissertationen

Hohenstein, S.  (2014): Einfluss komplexer Oberflächenstrukturen auf das aerodynamische Verlustverhalten von Turbinenbeschaufelungen, Leibniz Universität Hannover, Berichte aus Turbomaschinen und Fluid-Dynamik, Band 4/2014